Rumsarbete och avsaknad av träning.

Den senaste tiden har vi hemma jobbat med att dela av ett rum på vår övervåning och tapetsera/inreda det till vår dotter. Det tillsammans med en avsaknad av träningsmotivation har inneburit att jag till skillnad från de flesta andra har låtit cykeln vila nu under de varma vackra dagarna.

Jag har testat att pressa kroppen vid ett par pendlingar, men det som händer är att jag får ont i mitt vänstra knä. Så jag har nu backat tillbaka och inriktar mig på att försöka pendla så mycket jag kan för få lite träning i kroppen. Som tur är så är min kollega tillbaka denna vecka vilket innebär att vi på nytt drar igång styrketräningen. Första passet var igår och direkt så kom träningsvärken, vilket är ett tydligt tecken på att jag har vilat från den typen av träning under sommaren.
Målsättningen för min styrketräning är rätt enkel,  tre övningar: bänkpress, benböj, och marklyft, och jag utgår från procent av kroppsvikt.
Bänkpress 100%, benböj 150% och marklyft 200%.
Jag hoppas nå dessa innan nästa sommar.

Vad gäller cyklingen så kommer jag även där att sätta upp mål, men det har jag inte riktigt bestämt ännu. Troligen blir det bara att höja min tröskel. Hur högt är ännu oklart.
 För att nå mina mål oavsett vilka det är så skulle det underlätta om träningslusten ville infinna sig, men det verkar som att den har tagit semester den också.
Snart så kommer det en vardag med mer normala rutiner och då vet jag att träningslusten kommer åter.