Roligt med grusvägar.

Tog en tur för ett par dagar sedan. Efter ett tips av daniel berggren om lite längre sträckor av grusvägar. Vilket lät är perfekt för min CX.
Jag startade med lite asfalt på väg upp mot stockbäcken, väl där så tog jag in på grusvägen mot  kalamark.

Bäst att ta en bild på sig själv medan jag har ork, och inte är allt för plågad.

På väg upp mot stockbäcken. Kölnbacken är kanske inte bästa sättet att värma upp på, men när man som jag bor precis nedanför så är det bara att digga läget.

Lagom varm efter att ha kört uppför kölnbacken så får jag lite andrum i stockbäcken innan det är dags att svänga in på grusvägen mot kalamark, och mer backar.

Nu har även vägen runt kalamark torkat upp och har blivit isfri, även om det fortfarande finns lite snö kvar på sida ställen.

Så var det dags.
På väg ner från kalamark så var det dags att undersöka nya vägar.

Undrar hur vägarna här inne är...

Visade sig att kung bore käpade ännu hårdare här för att behålla greppet.

Annars var det riktigt trevliga skogsvägar, lite blött på sina ställen.

Ca 50 meter långt vattendrag. Misstog mig på djupet vid ett par tillfällen så pedaler/skor åkte ner i vattnet när jag trampade försiktigt genom vattnet.

Tänkte jag skulle prova ta en bild när jag cyklade genom vattnet. Men jag blev varse det dåraktiga i det, när jag höll på att tappa både kameran och balansen. Som tur jag lyckades jag behålla bägge.

En helt rak grusväg som avslutas med en backe i fjärran är inte det minsta tilltalande efter att ha kört roliga böljande skogsvägar, hade jag inte haft jävre som delmål för dagen så hade jag vänt om direkt.

Fast även denna tråkiga raka väg gav sig till slut och jag kom ut i "testbacken" bortanför hemmingsmark. Så nu var det bara att cykla en kort bit asfalt upp tills det var dags att svänga in på nästa grussträcka som skulle ta mig mig till jävre.

Finnträskvägen är inte den roligaste, lite för rak för min smak. Däremot så verkar det finnas ganska många avtagsvägar att undersöka vid ett senare tillfälle.
Helt slut i axlarna kom jag till slut fram till jävre. Från mig till jävre blev det 5 mil varav 4,5 var grus/skogsvägar, inte illa.
Nu var det bara hemresan kvar. Istället för att köra samma väg tillbaka så tog jag den enkla vägen hem. Asfalten via hemmingsmark/blåsmark. Helt enkelt skulle det inte riktigt bli, eftersom jag hade rejäl motvind hela vägen hem.
Inga bilder här, jag var alltför trött för för att orka plocka fram kameran

Jag är riktigt nöjd med hur cykeln fungerar.

Tack daniel berggren för tipset av väg.